Výkonný, bezpečný, prostorný, moderně vybavený a velmi komfortní. To jsou přívlastky, které charakterizují nový letoun z dílny TL-ULTRALIGHT – Sparker.
Využijte nabídky dokonale propracovaného a prostorného kokpitu. Užívejte si všech možností, které moderně zpracovaný design nabízí. Zapomeňte na předletové dilema, s jak velkými zavazadly budete podnikat své cesty. Nejobjemnější zavazadlový prostor v kategorii přístupný exteriérovými dveřmi vám ušetří tyto starosti. Jednoduše pouze necestujte, ale cestování si užívejte. Právě pro tento pocit jsme Sparkra stvořili.
Už od doby, kdy v kategorii UL bylo umožněno létat s MTOW 600 kg nám bylo jasné, že nechceme žádné improvizace. Nové letadlo neměla být jen další konstrukce přecertifikovaná na vyšší vzletovou hmotnost. Sparker je už pro vyšší vzletovou hmotnost navržen od začátku. Vše pochopíte už, když se do Sparkra poprvé posadíte a vychutnáte si bezkonkurenční pohodlí. A když pak prvním letem okusíte, že s pohodlím jsou spojeny výkonnost a ideální letové vlastnosti, teprve potom na vlastní kůži pocítíte, kam až se nám podařilo hranice létání posunout. Výkonné a prostorné letadlo. Hlavní cíle, které jsme si na začátku vývoje stanovili byly úspěšně naplněny.
Moderní a přehledný kokpit. Bezpečné a pohodlné sedačky. Vynikající výhled z kabiny.
Přístrojová deska s nejmodernější avionikou. Vše je přehledně uspořádáno a pilotovi na dosah ruky. Nepřekonatelně velká plocha přístrojové desky zajišťuje instalace bohatého avionického vybavení včetně trojice desetipalcových displajů. Kožené ergonomicky tvarované sedačky s vyhříváním. Zaručeno pohodlí pro posádku i během delších letů.
Velkorysý kokpit Sparkra vás zahrne maximálním pohodlím a ničím nerušeným výhledem z kabiny. A díky přehlednému uspořádání všech prvků budete z kabiny Sparkra nadšení.
Řízení Sparkra je snadné a naprosto přesné. Sidesticky s ovládáním příčného a podélného vyvážení Vám poskytnou dokonalou kontrolu nad letounem. A o tom vás Sparker dokonale přesvědčí již během prvního letu.
Uvědomujeme si, že pilot vnímá pocity z letu především prostřednictvím řízení. Proto jsme je vyladili pro maximální pocit souznění s letadlem. Ubezpečujeme vás, že díky tomu budete hledat jakoukoliv záminku jak si Sparkra ve vzduchu užívat déle a déle…
Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce. Mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, 2 karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvou-okruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i = 2,43.
Motor konstrukčně vychází ze "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavní změnou je nahrazení karburátorů pro přípravu směsi systémem zdvojeného vstřikování paliva, řízeným elektronickou řídící jednotkou. Dalšími změnami jsou posílení olejového čerpadla a zvýšení výkonu generátorů.
Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží, automatické vymezování ventilové vůle, zdvojené elektronické vstřikování paliva, elektronické řízení motoru(EMS), elektrický startér, reduktor otáček vrtule, sací systém motoru.
Třílistá tažná, za letu stavitelná letecká vrtule. Náboj vrtule ze slitin hliníku tvoří vrchní a spodní příruba s víkem. Uvnitř náboje jsou umístěny mechanismy stavění listů. Zvětšování úhlu nastavení listů se děje pomocí servomotoru. V opačném směru jsou listy vrtule stavěny odporem pružiny umístěné uvnitř náboje. List je tvořen z kořenové části (slitina hliníku) a samotného kompozitového listu. Do náboje je uchycen pomocí dvojice axiálních ložisek. Servomotor je umístěn mimo náboj vrtule nad reduktorem motoru a stavění listů ovládá dutou osou reduktoru a vrtule.