TL-3000Sirius

Přehled

Zaměřeno na pohodlí. Sportovní létání i dlouhé obchodní lety jsou pro Sirius to pravé.

Při jeho návrhu jsme zaostřili na prostorný kokpit, maximální pohodlí pro posádku a moderně vybavenou kabinu. Svoje nepřekonatelné vlastnosti vám předvede hned při prvním vzlétnutí. Podpis TL na tomto letounu znamená vaše správné rozhodnutí.

Sirius Story

Než přišel na svět, postavili jsme 700 letadel Star a Sting. A nasbírali bezpočet zkušeností, které jsme promítli do letounu Sirius. A přidali k nim nároky na velký prostor v kabině, nejmodernější vybavení kokpitu, bezlimitní výhled z letounu a překvapivý zavazadlový prostor. Mysleli jsme na komfort i pro urostlejší piloty. A ti to oceňují zejména při delších obchodních letech. Sirius posunul hranice prostoru a ergonomie ultralehkých letadel. Proto je Sirius firmy TL – ULTRALIGHT jedničkou ve své kategorii. Když je kvalita, komfort a styl vaší prioritou, volíte Sirius.

Exteriér

Vrtule

Pro všechna naše letadla je ideální vrtule PowerMax s automatem. Každé jiné přání umíme individuálně řešit. Pevná nebo za letu stavitelná? Doporučíme Vám tu nejlepší.

Motor

Kvalitní a spolehlivé motory ROTAX v nejrůznějších výkonech. Od klasických karburátorových po nejmodernější motor osvědčené značky. Vybereme ten, který bude odpovídat Vašim nárokům.

Podvozek

Podvozky na které je spoleh. Umožňují vzlétnout i přistát na pevné i travnaté ploše. Řiditelná příďová noha. Kola hlavního podvozku vybavena účinnými brzdami.Kola zdobí elegantní kryty.

Avionika

Avionika podle Vás! Nejmodernější monitory, GPS a glass kokpit? Nebo klasika s analogovými přístroji? Stačí si přát. Přístrojovou desku navrhneme podle vašich priorit. Aby se Vám dobře létalo...

Kabina

Snadné nastupování a vystupování. Prostor i pro urostlejší piloty. Přístroje na dosah ruky a perfektní pohodlné sedačky. Příjemný zavazadlový prostor. Budete se cítit dobře i během delších letů.

Záchranný systém

Bezpečnost posádky letounu je pro nás prioritou. Proto jsou naše letouny vybaveny padákovým záchranným systémem, který Vás v případě nouze dostane bezpečně na zem.

Letové vlastnosti

Klidný, dobře ovladatelný letoun. Stabilní a rozvážný. Ideální pro dlouhé cesty nebo letecké školy.

Design

Hornoplošná koncepce s elegantní linií. Podtrhne vaši osobnost. Volba barvy a designu vinylového polepu je na Vás! Vytvořte si vlastní vzhled svého letounu.

Klidný, tichý a bezpečný. Takový pocit ve vás Sirius zanechá.

Minimum vibrací a hluku vás překvapí. A prostor, špičková tvarovaná sedadla, zamykání dveří kabiny a pohodlný vstup do letounu vám vyrazí dech. Pohodlí vás provází na každém kroku. Piloti ocení kompletní dvojí řízení. Posádku nadchne velkorysý zavazadlový prostor. Sirius vám dá opravdický pocit svobody během letu. Prestižní cestovní i sportovní letoun.

Prosklená kabina udělá z každého letu neopakovatelný zážitek. Snadná ovladatelnost letounu a komfort pro pilota i posádku vás nenechá na pochybách. Sirius pro vás bude tím pravým.

Charakteristika:

2 místa vedle sebe, křídlo obdélníkové s lichoběžníkovou vnější částí, podvozek je klasický s řízeným příďovým kolem a brzděnými koly hlavního podvozku. Velké vztlakové klapky jsou elektricky poháněné a lze je vysunout do poloh 15° pro start a 45° pro přistání.

Kokpit

Takový prostor vám poskytne jen Sirius. Skvělé pohodlí i pro urostlejší postavy. Zavazadlový prostor, který vás překvapí. Prosklená kabina pro maximální výhled. A tak snadné a pohodlné nastupování a vystupování. Získá si vás.

Oceníte při delším letu...

Vytápění kabiny a možnost zvolit si vyhřívání sedaček. A to je jen začátek. Volitelné prvky výbavy udělají z vašeho Siriuse limuzínu, ze které se vám nebude chtít vystoupit.

Kokpit dokážeme přizpůsobit individuálním přáním a  požadavkům zákazníka, včetně přístrojového vybavení. Vyberte si z  klasických analogových přístrojů nebo kombinaci s moderními obrazovkami. Samozřejmostí je široký výběr dodávaných typů rádií, GPS a dalších přístrojů pro bezpečnost a komfort pilotáže. Je to na vás...

Řízení, ovládání

Kompletně zdvojené řízenípromyšlené umístění ovládacích prvků zpříjemní řízení a udělá z letu ultimátní zážitek, o kterém budete dlouho vyprávět. Bezpečí je v letounu Sirius stejnou samozřejmostí, jako u všech našich letadel.

Avionika

V základní verzi získáte maximum

Dodáme vám Sirius s nejmodernějšími glass monitory letových údajů. Pokud si přejete víc, vyjdeme vám rádi vstříc. Na vaše přání vybavíme nový Sirius klasickými analogovými přístroji nebo jakoukoliv jinou formou avioniky. To platí také o GPS, rádiích a dalších přístrojích. Sestavíme pro vás cokoliv!

GARMIN G3X Touch

Piloti větších letadel znají systém Garmin velmi dobře. Garmin nyní přichází se systémem G3X Touch, který je možno instalovat i do ultralehkých letadel. Díky tomu máme k dispozici nejlepší, nejkvalitnější a nejspolehlivější „glass cockpit“. Na dotykových, extrémně jasných obrazovkách s vysokým rozlišením a skvělou viditelností na přímém slunci, si můžete vše potřebné zobrazit nebo nastavit pomocí pár dotyků. 3D zobrazení okolního terénu, všechny druhy map a okolní provoz. To vše díky Garmin G3X Touch!

Konstrukce

Zkušenosti nás dovedly daleko. A díky nim vznikl bezpečný a neopakovatelně kvalitní Sirius.

Vývoj probíhal pomocí nejmodernějších technologií. Za zmínku stojí aplikace CAD/CAM, CNC a další specifické výrobní postupy. Sirius díky nim získal přesné zpracování, rychlou výrobu a bezchybnou kvalitu.

Motor

Motor je srdcem letadla. Proto naše letouny vybavujeme motory značky ROTAX. Vyzkoušeno a dlouhodobě ověřeno mnoha tisíci nalétaných hodin.

Standardní výbava: motory ROTAX 912 (80hp), 912S (100hp) nebo 914 turbo. Nově je možno letoun vybavit motorem 912iS se vstřikováním paliva. Vrtule mohou být pevné nebo stavitelné nejrůznějších typů a konstrukcí. Ideální volbou je stavitelná vrtule PowerMax.

  • ROTAX 912 ULS

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce. Mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, 2 karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvou-okruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i = 2,43.

  • ROTAX 912 iS

    Motor konstrukčně vychází ze "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavní změnou je nahrazení karburátorů pro přípravu směsi systémem zdvojeného vstřikování paliva, řízeným elektronickou řídící jednotkou. Dalšími změnami jsou posílení olejového čerpadla a zvýšení výkonu generátorů.

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží, automatické vymezování ventilové vůle, zdvojené elektronické vstřikování paliva, elektronické řízení motoru(EMS), elektrický startér, reduktor otáček vrtule, sací systém motoru.

  • ROTAX 914

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, s turbodmychadlem a přepouštěcím ventilem, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, dva karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvouokruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i =2,43 s prokluzovou spojkou, lože motoru, sací komora, nerezový výfuk.

  • Vrtule PowerMax

    Třílistá tažná, za letu stavitelná letecká vrtule. Náboj vrtule ze slitin hliníku tvoří vrchní a spodní příruba s víkem. Uvnitř náboje jsou umístěny mechanismy stavění listů. Zvětšování úhlu nastavení listů se děje pomocí servomotoru. V opačném směru jsou listy vrtule stavěny odporem pružiny umístěné uvnitř náboje. List je tvořen z kořenové části (slitina hliníku) a samotného kompozitového listu. Do náboje je uchycen pomocí dvojice axiálních ložisek. Servomotor je umístěn mimo náboj vrtule nad reduktorem motoru a stavění listů ovládá dutou osou reduktoru a vrtule.

Technická data

Délka

6,97 m

Výška

2,30 m

Rozpětí křídel

9,4

Plocha křídel

11,26 m2

Šířka vodorovných ocasních ploch

2 m

Plocha vodorovných ocasních ploch

2,68 m2

Plocha svislé ocasní plochy

1,45 m2

Šířka kabiny

1,13 m

Nepřekročitelná rychlost

253 km/h

Cestovní rychlost

180 – 220 km/h

Minimální rychlost

59 km/h

Stoupavost (na max. vzl. hmotnosti)

5 m/s

Prázdná hmotnost (dletypu)

297 kg

Maximální vzletová hmotnost

472,5 kg (600 kg LSA)

Minimální hmotnost posádky

60 kg

Maximální hmotnost posádky

180 kg

Maximální hmotnost zavazadel

25 kg

Spotřeba paliva (75% maximálního výkonu)

16,2 l/h

Obsah palivových nádrží

120 l nebo 90 l

Dolet

Max. 2000 km