Od prvních okamžiků, kdy se u nás mohlo začít podnikat, jsem tuto možnost využil. Svobodně jsem se rozhodl jít za svým snem a s velkou podporou rodiny začal. Firmu jsem založil v roce 1989 a od té doby se jí naplno věnuji. Každé letadlo, které nese můj podpis, je prvotřídním produktem. Když do něčeho dáváte svoje jméno, musíte tomu věřit. A já svým letadlům věřím.
Prvním motorem poháněným strojem bylo rogalo. Později pak motorová trojkolka. Oba tyto produkty měly úspěch a dobře se prodávaly. To mi dodávalo sílu a odvahu jít ještě dál. A ještě výš. Promyslel jsem si pár věcí a pak se pustil do výroby svého prvního ultralehkého letadla. Že se stane tak úspěšným, to jsem nečekal.
V roce 1991 začala moje společnost TL-ULTRALIGHT sériově vyrábět první dvoumístný ultralight s pevným křídlem se značkou TL. Měl označení TL 32 Typhoon a jeho start byl raketový. Stal se opravdickou legendou v historii českého ultralehkého letectví. Poptávka po něm rostla a my měli co dělat, abychom dokázali uspokojit všechny zájemce. Vyrobili jsme jich přes 200 kusů. Rád na něj vzpomínám.
Letectví je obor, který na nikoho nečeká. Rychlý, dynamický. Moderní technologie v něm mají místo více, než kdekoliv jinde. Proto jsme reagovali a vyvíjeli. A přivedli na trh cenově dostupný hornoplošník Condor. A napjatě čekali, jak se naše know-how zúročí. Stalo se. Condor TL 132 a Condor TL 232 znamenal pro naši firmu přelomový úspěch jak finanční, tak prestižní. Produkce Condora přesáhla 300 kusů.
Na to jsem nikdy nebyl. A usínat na vavřínech? To není můj styl. Takže jsme šli dál a zvolili směr kompozitních materiálů. Tak v roce 1996 spatřil světlo světa TL96 Star. Aerodynamicky čistý, krásný, celokompozitový dolnoplošník. Díky němu jsem si uvědomil, že kompozitním materiálům patří v letectví budoucnost. Dokážou totiž nabídnout výborné letové parametry a bezpečnost.
To, co umíme, stále vylepšujeme. Diktujeme trendy nejen v designu a materiálech. Naše letouny najdete po celém světě. Po TL Star nastoupila generace Stinga a Siriuse. První byl TL 2000 Sting Carbon. Tento model jsme sériově vyráběli v několika variantách, Light Sport (LSA) s názvem Sting S3, pak ULM s pevným podvozkem a dokonce model se zatahovacím podvozkem - Sting RG.
Sirius je náš hornoplošník. Poprvé byl zalétán v roce 2009. Jeho výroba odstartovala za masivní podpory CAD/CAM, CNC a dalších moderních výrobních technologií, díky kterým se neustále daří překonávat hranice přesnosti a kvality zpracování.
Jsme jedním z největších a nejvýznamnějších světových producentů UL a LSA letadel. A to mě těší. Naše letouny znají a provozují po celém světě. To mě vede k závazku nadále vyvíjet a vyrábět ta nejkvalitnější ultralehká letadla. Úspěch a prestiž znamená, že na sebe musíte být stále náročnější a nepovolit. Mám zaměstnance, na které se můžu spolehnout. Dosáhnu na nejmodernější technologie a při výrobě letounů s podpisem TL je používám. Každý letoun je u nás vyráběn individuálně a dáváme do něj kus srdce.
A to se nikdy nezmění.